neděle 10. března 2013

NB MT310 - minimalist design by Pancha

Před vánoci jsem zde zmínil, že jsem si pořídil tyto low-endové boty. Přes zimu jsem v prvním páru naběhal cca 800 km. Co se týče výdrže boty jsem spokojen, už jsem se dostal na 1 Kč/km, což jsem si stanovil jako takový rozumný poměr cena/výdrž. A boty stále drží, objevila se první díra, ale to se u MT101 stalo o 400km dřív. Jediné co mě na MT310 vadilo, byl velký sklon mezi patou a špičkou. A tak jsem po vzoru mého vzoru, Tonyho Krupicky, vzal nůž (přesněji skalpel) a botu jsem trochu vylepšil.

Postup vyříznutí klínu zbytečné pěny pod patou.
Na fotce je naznačený postup. Pro ty co by to chtěly zkusit doporučuju napřed odříznout gumovou vrstvu podrážky a potom teprve řezat pěnovou mezipodešev. Potom je dobré nějakým hrubším smirkem zbrousit řezné plochy. Jde to celkem dobře. Na slepení jsem použil Chemoprén na obuv, padlo asi půl tuby. Potom pořádně zafixovat a nechat 24 hodin zaschnout. Výsledek je vidět na další fotce.

Výsledné snížení paty.
Dnes jsem takto upravené boty vyzkoušel. Dal jsem si 35 km po silnici a bylo to hned znát. Takže ještě dnes jdu řezat i druhý pár a další budu řezat hned po zakoupení :-)

7 komentářů:

  1. Ty ses dabel.. Mimochodem, taky jsem dospel k tomu, ze 1Kc nebo i 1.20 u drazsich bot je takovy rozumny vykon na 1km... napriklad u Asics, ktere ja pouzivam nejvic pri cene v akci:) v Cechach to ale znamena nabehat v nich cca 1500-1600 km.
    MSF! 12:)

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi povedené. Take jsem nektere boty orezaval, ale takto hezky to nevypadalo.
    V MT10 mam nabehano pres 2500km a rek bych, ze se v nich jeste bude dat behat i kdyz uz jsou znacne derave a odpadavaji gumove segmenty z podrazky. Alespon u jednech bot (nepocitam fivefingers, ktere mam za jinou cenu) jsem se dostal pod km=kč.

    OdpovědětVymazat
  3. @12HonzaDe Kupovat boty za 3500,- a naběhat v nich 600km, to by mě to běhání vyšlo pěkně draho. A pak že levný sport, to už by byl levnější hokej :-) (i s novou výstrojí každou sezonu)

    @ryba Teď sem udělal výhodný kauf, nové MT20 za výhodnou cenu. Doufám že mi vydrží aspoň půlku co tobě. Už se těším až je prubnu, jen počkám až bude sucho, abych si je hned nezasvinil :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěknej bastl:-), už jsem to viděl na netu, někdo takhle sundaval patu u salomon speedcross - což je docela odvaha u boty s cenou kolem trojky.
    Máš už nějakou zkušenost jak to drží? Já jenom, že na mých některých trailech ve vysoký zemi jsou "no falling zones", kde se prostě nesmíš natáhnout, jinak je z tebe mastnej flek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdar, já jsem to viděl v nějakem videu s Tonym K. Ale jemu to dělal nějaký odborník na obuvnických mašinkách. Takže jsem musel trochu improvizovat. Toho lepení jsem se obával nejvíc, ale po zatím cca 70 km to drží jako z fabriky. Chce to ještě tak 10 párů abych odladil to seříznutí, ale i tak se v tom běhá líp než před úpravou.

      Vymazat
  5. Ahoj, díky za inspiraci. Upravil jsem si svoje 5 let staré Asicsy. Jsou to moje první běhací boty, doteď jsem v nich naběhal lehce přes 2tis.km, přesto se mi je nechce vyhazovat. Po úpravě a prvních 20km se zdá, že to bude fungovat :-)
    http://sdrv.ms/11Ut8fh

    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že to moje psaní je někomu prospěšné :-)Dík za feedback. Ať to běhá.

      Vymazat